Zastrzeżenie znaku towarowego to kluczowy krok w budowaniu silnej i bezpiecznej marki. Przedsiębiorcy często stają przed dylematem: czy lepiej zarejestrować logo, znak słowny, czy samą grafikę? Wybór odpowiedniej formy ochrony wpływa na zakres praw, bezpieczeństwo biznesu oraz skuteczność egzekwowania swoich uprawnień. Poniżej omawiamy wady i zalety każdej opcji, z punktu widzenia rzeczników patentowych pracujących w naszej kancelarii patentowej w Poznaniu.
Przykłady znaków towarowych słownych:
ADIDAS EUTM-014591754
Gdy potrzeba siana… …zadzwoń do Bociana R.292303
KWIATEK DENTAL CLINICR.367378
Zalety:
Wady:
Przykłady znaków towarowych słowno-graficznych:
Zalety:
Wady:
Przykłady znaków towarowych graficznych:
Zalety:
Wady:
Typów znaków towarowych jest więcej niż tylko te trzy, wymienione powyżej. Tutaj przeczytasz więcej o rodzajach znaków towarowych i zobaczysz ich przykłady.
Najlepsze kancelarie patentowe oraz doświadczeni rzecznicy patentowi rekomendują kompleksowe podejście:
dla pełnej ochrony marki warto rozważyć rejestrację zarówno znaku słownego, jak i słowno-graficznego (logo). Dzięki temu uzyskasz szeroką ochronę nazwy oraz zabezpieczysz unikalną grafikę przed podróbkami.
Zastrzeżenie znaku towarowego (niezależnie od wybranej formy) najlepiej przeprowadzić z pomocą doświadczonego rzecznika patentowego lub kancelarii patentowej. Taki ekspert przeprowadzi badanie zdolności rejestrowej, doradzi optymalną strategię oraz poprowadzi Cię przez cały proces rejestracji w urzędzie patentowym.
Pamiętaj:
Wybór formy rejestracji zależy od strategii marki i specyfiki działalności. Skonsultuj się z rzecznikiem patentowym, aby skutecznie zabezpieczyć swój biznes i cieszyć się spokojem prawnym.
Szukasz pomocy w zastrzeżeniu znaku towarowego? Skontaktuj się z naszą kancelarią patentową – rzecznik patentowy w Poznaniu doradzi Ci najlepszą strategię ochrony marki!